SKRIVET: 2009-12-02, kl 11:07:11 | PUBLICERAT I: Vardagsbubbel

Har lekt journalist och försöker hålla mig vaken

Nu sitter jag i skolan och försöker hålla mig vaken. Har just ätit lunch (ostsmörgåsar) och tänkte hinna blogga lite innan nästa föreläsning börjar. Förhoppningsvis slutar vi tidigt i dag - vill hem och sooovaaa ... fast innan dess så ska jag förhoppningsvis träffa W på stan. Själv är jag ju pank, men ska åtminstone hämta spetshandskar från Indiska. De borde passa perfekt till klänningen jag ska ha på lördag då vi ska på julfest.

Steg upp tidigt och skrev lite på boken. Går framåt, även om jag tycker själva språket är skit just nu. Men försöker att inte tänka på det - får ändra alltihopa sedan och gå igenom och fila när jag har skrivit typ 200 sidor. Om jag stannar upp nu och börjar kritisera texten så leder det bara till skrivkramp.

Före skolan skulle jag och Linda fixa en intervju för en skoluppgift och det var Lasse Liemola vi intervjuade. Finlands första ungdomsidol som var kändis på 50- och 60-talet här. Medverkade i 3 filmer, gav ut en del skivor och var en regelbunden syn i TV. Det blev ingen bild under intervjun, så ni får nöja er med en betydligt yngre version av honom på en bild jag hittade på Google. En riktigt trevlig karl i alla fall, engagerad i typ allt och med fullt schema trots sina 72 år.

Nuuu borde jag väl leta upp några klädnypor att lägga i ögonen så att jag hålls vaken även resten av dagen ...


lina

tack :) nee inte så mycket .. nyss vaknat haha sj dåå? :P



PUBLICERAT: 2009-12-02, 12:35:56 | URL: http://broberglina.blogg.se/
Carooline!

Svar; du borde kolla på Julfilmen, den är faktiskt hur bra som hälst!



PUBLICERAT: 2009-12-02, 13:08:28 | URL: http://carolinebrodiin.blogg.se/
Sindy

SV: hittills är den bra.

jag älskar cecelia ahern, så jag tror nog den kommer va bra den här med.

Omslaget är väldig fint ja :D



PUBLICERAT: 2009-12-02, 13:36:04 | URL: http://zgl.blogg.se/
Melissa

Jag måste fråga... Du pluggar ju journalistik. Vad läste du som i-valskurser på gymnasiet, vad är rekommenderat att man ska ha i bagaget så att säga, om man skall läsa på journalisthögskolan? :)



PUBLICERAT: 2009-12-04, 09:58:39 | URL: http://melissaputtonen.webblogg.se/

bloglovin KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: